Voorwaarden

U tekent een verklaring, waarin u de Stichting SBBO machtigt voor u op te treden in het verkrijgen van een betalingsregeling, afkoopsom , of een deel daarvan , of in dien mogelijk , afschrijving als wij een beslagvrije voet kunnen vast stellen die dat rechtvaardigt. In tegenstelling tot de WSNP kunnen wij dat niet afdwingen maar alleen in overleg met u en de schuldeisers tot stand brengen . in geval van een beslagvrije voet kunnen wij dat wel . En op grond van onze ervaringen lukt dat ons beter dan als u dat zelf probeert , en het neemt direct een grote druk bij u weg .

In tegenstelling tot de WSNP kunt u vaak zelf het beheer houden over uw inkomsten en uitgaven, maar wel onder strikte voorwaarden onder begeleiding van een budgetcoach . Als u dat niet kunt of wilt, dan kunt u een bewindvoerders verklaring ondertekenen, dan neemt de stichting de volledige financiële verantwoordelijkheid van u over. Deze afweging maakt het bestuur van de stichting in overleg ,na zorgvuldige analyse van uw situatie en de hoogte van het bedrag, en de samenstelling van uw crediteuren.

Uw voordelen t.o.v de schuldhulpverlening (WSNP)

Wat is nu het verschil als u met onze stichting in zee gaat, en het niet laat aankomen op de WSNP

In de meeste gevallen blijft u baas over uw inkomsten en uitgaven ( in tegenstelling tot een bewindvoerder ) onder voorwaarden. Wij hanteren de volgende spelregels , bij het niet naleven van de afspraken stoppen wij direct onze bemiddeling zonder pardon .

We kijken naar de specifieke behoeften van ieder persoonlijk, en helpen u met het schrappen van onnodige uitgaven. Zo gaan we heel zorgvuldig om met het budget voor gezinnen met kinderen , om te kijken wat ze werkelijk nodig hebben , en schrappen wij niet bij voorbaat het gebruik van uw auto , als dit essentieel is voor werk en inkomsten . Komen we er echt niet uit , en is de schuldenlast te gecompliceerd , dan begeleiden wij u naar de WSNP via uw gemeente .

Ik wil me inschrijven >>